Religious Trip

Fill your life with adventures.

အေလာင္းေတာ္ကႆပလိႈဏ္ဂူအတြင္း ေရာက္ခဲ့ဖူးသူမ်ား၏ အေတြ႕အၾကံဳ

ပံုေတာင္၊ ပံုညာေတာင္ႏွင့္ မဟူရာေတာင္ သံုးလံုးဆံုရာ အလယ္မွာ အာဆီယံအေမြအႏွစ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အေလာင္းေတာ္ကႆပေဘးမဲ့ေတာၾကီး တစ္ခုရိွတယ္။ စမ္းေခ်ာင္း၊ လွ်ိဳေျမာင္၊ ေခ်ာက္ကမ္းပါးေတြ ေပါမ်ားတဲ့ ေတာနက္ၾကီးအတြင္းမွာ ေတာရိုင္းတိရိစၦာန္ေတြ သဘာဝအတိုင္း လြတ္လပ္စြာ ေနထိုင္ၾကတယ္။ ေတာတြင္းတိရိစၦာန္ေတြဟာ ေနရာအႏွံ႔ သြားလာၾကပါေသာ္လည္း တစ္စံုတရာေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေက်ာက္ေတာင္တစ္ေနရာအေပၚကိုေတာ့ ျဖတ္သန္းသြားလာျခင္း မျပဳၾကေခ်။

ထိုေက်ာက္ေတာင္ၾကီးရဲ႕ ေအာက္ေျခကို သြားလိုလ်င္ ေပ၁၀၀ ဝန္းက်င္ရိွ ေခ်ာက္ၾကီးထဲသို႔ ကြန္ကရစ္ေလွကားထစ္ေတြအတိုင္း ဆင္းသြားရတယ္။ ေခ်ာက္အတြင္း ေက်ာက္ေတာင္ေရွ႕ရိွ ေဘးဘီဝဲယာႏွင့္ အေပၚသို႔ ေဝ့ဝဲၾကည့္မည္ဆိုလ်င္ စိမ့္ေနေအာင္ေအးေသာ ေက်ာက္စက္ေရေတြ တစ္စက္ခ်င္းစီ စီးက်ေနသည့္ ေက်ာက္စက္ပန္းဆြဲေတြကို သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။

ေက်ာက္စက္ပန္းဆြဲေတြကို ေက်ာ္လြန္သြားရင္ ေက်ာက္ေတာင္၏ ေအာက္ေျခကို စတင္ေတြ႕ရပါျပီ။ ေက်ာက္ေတာင္၏ အေျခမွာ ေရႊဆိုင္းေတြ ခ်ထားတာ ေတြ႕ပါအံုးမည္။ ထိုေနရာဟာ ေက်ာက္ေတာင္အတြင္းရိွ လိႈဏ္ဂူထဲသို႔ ဝင္ႏိုင္မည့္ ဦးဆံုး ေက်ာက္တံခါးခ်ပ္ေနရာပဲ ျဖစ္တယ္။ တပိုတြဲလျပည့္ေန႔ေတြမွာ ေက်ာက္တံခါးခ်ပ္ အနည္းငယ္ပြင့္တတ္တဲ့ သာဓကမ်ိဳး ၾကံဳဖူးတတ္ၾကတယ္။

ကၽြန္မၾကံဳဖူးစဥ္က တံခါးဟတဲ့ပမာဏက သိပ္က်ဥ္းလြန္းတာရယ္၊ အတြင္းမွာ ေမွာင္မည္းလြန္းတာရယ္ေၾကာင့္ ေရႊေရာင္လက္လက္ေလးေလာက္ပဲ ဝိုးတဝါး လွမ္းျမင္ရတယ္။ ေရႊသဃၤန္းကပ္ဆင္းတုေတာ္လား၊ ေရႊသဃၤန္းကပ္ေစတီငယ္လားေတာင္ သဲသဲကြဲကြဲေတာင္ မျမင္ရဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ေခ်ာင္းၾကည့္လို႔ရတဲ့ေနရာကေန လွမ္းျမင္ရတဲ့ လိႈဏ္ဂူခန္းဟာ ရဟႏၱာအေလာင္းေတာ္စံရာ အခန္း မဟုတ္ေသးတာပါပဲ။

ယခင္က ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူထဲသို႔ စမ္းေခ်ာင္းတစ္ခု စီးဝင္သြားတာကို မ်က္စိနဲ႔ အတပ္ျမင္ႏိုင္ေသးတယ္။ ထိုစမ္းေခ်ာင္းက ေခ်ာင္းမၾကီးရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းဆိုလည္း မမွားတန္ဘူး။ ေခ်ာင္းမၾကီးဟာ ေတာင္ဘက္အရပ္မွေနျပီ အေလာင္းေတာ္ရိွရာ ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူထဲ စီးဝင္တယ္။ ထိုမွတဖန္ ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူ၏ ေျမာက္အရပ္မွ ထြက္ျပီး ခ်င္းတြင္းျမစ္အတြင္း စီးဆင္းသြားတယ္။ ေတာင္ဘက္အရပ္မွေနျပီး ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူထဲ ေရစီးဝင္ရာအစကို အထက္ေရစျပစ္လို႔ ေခၚျပီး ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူထဲကေန ေရစီးထြက္ရာအဝကို ေအာက္ေရစျပစ္လို႔ ေခၚၾကတယ္။

၁၉၂၉ခု ဝန္းက်င္ေလာက္မွာ အေလာင္းေတာ္ကုန္းဘက္ရိွ ေခ်ာင္းအေပၚကေနျပီး ေက်ာက္ေတြ၊ ေျမေတြ၊ သဲေတြ ဖို႔ျပီး ေပါင္းကူေျမျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားတာတဲ့။ ေခ်ာင္းေရပိတ္သြားတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ဥမင္ေျမေအာက္ေခ်ာင္း အေနျဖင့္ ဆက္လက္ စီးဆင္းေနေသးတယ္။ ေျမေအာက္ေခ်ာင္း ျဖစ္ေနတာမို႔ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရမွာေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ေပ။

ေပါင္းကူးေျမ မဖို႔ခင္ကဆိုရင္ ဘုရားဖူးေတြဟာ ကႆပရဟႏၱာမေထရ္အတြက္ ရည္မွန္းျပီး ပန္းကန္ေတြထဲ စားဖြယ္ရာေတြထည့္ကာ ေခ်ာင္းေလးအတိုင္း ေမွ်ာလိုက္ၾကတယ္။ ျပီးရင္ တစ္ဘက္လိႈဏ္ဂူအထြက္ ေရထြက္ေပါက္ဝမွာ ေစာင့္ၾကည့္ၾကေရာတဲ့။ ထိုအခါ ပန္းကန္ေတြပဲ ျပန္ထြက္လာျပီး စားဖြယ္ရာေတြ မပါလာတဲ့အတြက္ ၾကည္ႏူးသဒၵါတိုးရတယ္တဲ့။

လိႈဏ္ဂူအတြင္းသို႔ ေျမေအာက္ေခ်ာင္းကေန ငုပ္ဝင္သြားဖူးတဲ့ ဦးစံအုပ္ဆိုသူ ရိွခဲ့ဖူးတယ္။ ေခ်ာင္းက လိႈဏ္ဂူေအာက္ကေန ဟိုဘက္သည္ဘက္ ထုတ္ခ်င္းေပါက္ စီးဆင္းေနျပီး ေကြ႕သံုးေကြ႕ရိွတယ္။ ေကြ႕သံုးေကြ႕ထဲကမွ ႏွစ္ေကြ႕ဟာ ေရနက္ျပီး ေျခေထာက္,ေထာက္ မမွီႏိုင္ဘူး။ က်န္တဲ့ေနရာေတြက် အလြန္ဆံုး လူ႔ခါးေလာက္ပဲ ေရနက္တယ္။ အတြင္းမွာ အင္မတန္ ေမွာင္မိုက္တယ္။ ေခ်ာင္းေဘးက ေက်ာက္ေတြရဲ႕ အေရာင္က ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္အဆင္းကို ေဆာင္တယ္။ စိန္ေတြလို တလက္လက္လဲ့ေနတဲ့ ေက်ာက္စက္ပန္းဆြဲေတြကို အျခားထံုးေက်ာက္ဂူ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ကၽြန္မျမင္ဖူးခဲ့တာမို႔ ဦးစံအုပ္ ေတြ႕ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ တလက္လက္လဲ့ေနေသာေက်ာက္ေတြဆိုတာ ထိုအတိုင္းေနမွာပဲလို႔ ေတြးမိသြားတယ္။

ဦးစံအုပ္ကေတာ့ လိႈဏ္ဂူအတြင္းမွာ ေရႊအတိျပီးတဲ့ အေလာင္းေတာ္နဲ႔ အေလာင္းေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနတဲ့ သာမေဏတစ္ပါးရိွတယ္ ဆိုတာကိုေကာ မေတြ႕ခဲ့ဘူးလို႔ ဆိုထားတယ္။ ေခ်ာင္းဟာ လိႈဏ္ဂူအတြင္းကေန ျဖတ္ျပီး စီးသြားတယ္ဆိုေပမယ့္ အေလာင္းေတာ္ကႆပမေထရ္စံရာ ေနရာကေန စီးသြားတာေတာ့ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ အေလာင္းေတာ္စံရာ လိႈဏ္ဂူရဲ႕ ေအာက္ကေန စီးသြားတာလို႔ပဲ ယူဆရတယ္။

ဘာ့ေၾကာင့္ သည္လို ေတြးမိသလဲဆိုေတာ့ အရင္တုန္းက ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူတံခါး ပြင့္သြားျပီး ရဟန္းတစ္ပါးနဲ႔ ရွင္သူငယ္တစ္ပါး လိႈဏ္ဂူအတြင္း ဝင္သြားႏိုင္ခဲ့တယ္။ လိႈဏ္ဂူကေန ရွင္သူငယ္က အသက္ရွင္လ်က္ ျပန္ထြက္လာႏိုင္ျပီး အတူဝင္သြားတဲ့ ရဟန္းကေတာ့ အတြင္းမွာ က်န္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုထားတယ္။

ရွင္သူငယ္ထြက္လာခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ဂူေပါက္ဟာ လြယ္လြယ္ကူကူေနရာမွာ ရိွတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အထက္ေရစျပစ္ေနရာမွာ ရိွတာပါ။ ျမင္သာေအာင္ ဆိုရရင္ လိႈဏ္ဂူအတြင္း ေရဝင္ရာအစ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းသာရိွတဲ့ ေခ်ာင္းရဲ႕ တစ္ဖက္မွာ ေျမသားနံရံရိွတယ္။ အျခားတစ္ဖက္မွာ အေလာင္းေတာ္စံျမန္းရာ ေက်ာက္ေတာင္နံရံရိွတယ္။ ရွင္သူငယ္ထြက္ေပါက္ဆိုတာ ေက်ာက္သားနံရံရဲ႕ အျမင့္ေနရာမွာ ရိွပါတယ္။ သည္ေတာ့ ရွင္သူငယ္ထြက္လာတဲ့ေနရာရယ္၊ ဦးစံအုပ္ေျပာတဲ့ ေရဝင္ေပါက္ေနရာရယ္ ႏွစ္ေနရာက အထက္ေအာက္တင္ ရိွေနေပမယ့္ ၾကားမွာ အေတာ္အတန္ျမင့္တဲ့ အကြာအေဝးတစ္ခု ရိွေနျပီး ေက်ာက္သားၾကမ္းျပင္တစ္ခု ျခားေနပံုရတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဦးစံအုပ္ဟာ လိႈဏ္ဂူအတြင္းသို႔ ဝင္ထြက္ႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ အေလာင္းေတာ္ရိွရာလိႈဏ္ခန္းကိုေတာ့ မေရာက္ခဲ့ဘူးလို႔ ဆင္ျခင္မိတယ္။

ရွင္သူငယ္ထြက္ေပါက္ကေန လိႈဏ္ဂူအတြင္း ဝင္ၾကည့္ခ်င္လိုက္တာဆိုတဲ့စိတ္ ျဖစ္မိသြားၾကျပီ မဟုတ္လား။ ကၽြန္မလည္း အဲ့သည့္ဆႏၵေလး ေပၚလာမိတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႕မွာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ရွင္သူငယ္ အျပင္ေရာက္သြားတာနဲ႔ ဥမင္လိႈဏ္ဂူတံခါးေပါက္လည္း အလိုလို ျပန္ပိတ္သြားပါတယ္တဲ့။ ရွင္သူငယ္ထြက္ေပါက္ကေန ဝင္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အေတာင္၂၀ေလာက္ထိပဲ ဝင္ႏိုင္မွာပါ။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ေက်ာက္သားအတိျဖင့္ ပိတ္စို႔ေနတယ္။

ရွင္သူငယ္ထြက္ေပါက္ႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး ဦးကံဝင္း ေရးသားေသာ “အေလာင္းေတာ္ကႆပ ေက်ာက္ဂူတံခါးဝမွ ထူးျခားကြန္႔ျမဴးေရာင္ျခည္ေတာ္ထူးႏွင့္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္ရပ္ဆန္းမ်ား” စာအုပ္မွ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕ကို မွ်ေဝေပးခ်င္ပါတယ္။

မံုရြာခရိုင္၊ ယင္းမာပင္ျမိဳ႕နယ္၊ သီးကုန္းရြာမွာ သီတင္းသံုးတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးဟာ ရွင္သာမေဏငယ္ကို အေဖာ္ျပဳျပီး အေလာင္းေတာ္ကႆပဘုရားဖူးခရီး ထြက္လာခဲ့တယ္။ အေလာင္းေတာ္အစစ္ကို ဖူးျမင္လိုတာေၾကာင့္ ေက်ာက္ေတာင္အနီးဝန္းက်င္မွာပဲ အဓိဌာန္ဝင္ျပီး သီလေစာင့္တည္၊ ကမၼဌာန္းစီးျဖန္း၊ ေမတၱာပြားမ်ားၾကတယ္။ အဓိဌာန္ရက္ေစ့ေတာ့ ရဟန္းေတာ္ဟာ ေက်ာက္တံခါးကို လက္ျဖင့္ သံုးခ်ပ္သပ္လိုက္ရာ ေက်ာက္တံခါးခ်ပ္ ပြင့္လာတယ္။ ထိုမွတဖန္ ဆက္သြားေသာ္ ေငြတံခါးခ်ပ္၊ ျပီးေနာက္ ေရႊတံခါးခ်ပ္ေတြဆီ ေရာက္ၾကတယ္တဲ့။

ေရႊတံခါးခ်ပ္ အလြန္မွာမွ အေလာင္းေတာ္စံျမန္းရာ လိႈဏ္ဂူအတြင္းသို႔ ေရာက္တယ္။ လိႈဏ္ဂူအတြင္းမွာ မ်ားလွစြာေသာ အဖိုးတန္ရတနာမ်ား၊ ျပဒါးလံုး၊ ေဆးလံုးမ်ားကို ေတြ႕ၾကတယ္တဲ့။ ရဟန္းေတာ္ဟာ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားအေပၚ တပ္မက္စိတ္ဝင္လာမိသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ တံခါးသံုးခ်ပ္လံုးဟာ လံုးဝပိတ္က်သြားတယ္။ ရွင္သာမေဏငယ္ကေတာ့ ေလာဘစိတ္ မဝင္မိပါဘူးတဲ့။

မၾကာမီမွာပဲ အေလာင္းေတာ္ကႆပမေထရ္အား ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ အေစာင့္အေရွာက္တစ္ပါး ေပၚလာျပီး သာမေဏငယ္ကို ကႆပမေထရ္အတြက္ လွဴခ်င္တာမ်ား ရိွပါသလားလို႔ ေမးတယ္။ သာမေဏက အသင့္ယူလာတဲ့ ဒုကုဋ္သဃၤန္းကို ဆပ္ကပ္တယ္။ ထို႔ေနာက္ အေစာင့္အေရွာက္၏ လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ သာမေဏငယ္ဟာ တံခါးသံုးခ်ပ္ရိွရာဘက္ မဟုတ္တဲ့ အျခားတစ္ဖက္ျခမ္း ဥမင္လိႈဏ္ဂူလမ္းကေန ထြက္လာႏိုင္ခဲ့ပါတယ္တဲ့။ ဂူအတြင္း က်န္ခဲ့တဲ့ ရဟန္းနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ေရးထားတာေတြက မရွင္းလင္းဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ေက်ာက္ရုပ္ျဖစ္သြားတာလား၊ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတာလား၊ အသက္ရွင္လ်က္နဲ႔ လူခ်င္းကြဲျပီး ေပ်ာက္သြားတာလား… သို႔ေလာ သို႔ေလာေပါ့။

ဖုန္ထူခ်က္ကေတာ့ ကားမွန္ကိုသာ ၾကည့္လိုက္ေပေတာ့။
သည္ေနရာကေနစျပီး ဆင္စီးရင္စီး၊ မစီးရင္ လမ္းေလွ်ာက္ျပီး တက္ရမွာ။ ကၽြန္မကေတာ့ ေမာဟိုက္ေနတဲ့ဆင္ေတြကို ျမင္ျပီး မစီးရက္ေတာ့တာနဲ႔ ေျခလ်င္ပဲ တက္ခဲ့လိုက္တယ္။
ဆင္စာေကၽြးျပီးရင္ အမိႈက္ေတြ မပစ္ခ်ခဲ့ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။
အဆင္းဦးစားေပးၾကပါ...
ဗိုက္ကေလးရတဲ့အထဲ လူကလည္း တင္ရေသးတယ္ေတာ္...
သားသားအၾကိဳက္ ၾကံေခ်ာင္းခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြ ေကၽြးတဲ့ အကိုေလး က်န္းမာပါေစဗ်ာ။
သားက ကေလးပဲမို႔ သံုးေယာက္ သယ္ေပးရတယ္။
ေမာေတာ့ေမာတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ခရီးသည္ေတြက မကုန္ေသးေတာ့လဲ မနားရပါဘူးေလ။
ေဘးကို... ေဘးကို... သည္မွာ ကုန္းျမင့္မို႔ အရိွန္နဲ႔ ေျပးလာတာ။
ေမာရတဲ့အထဲ ဆူးခၽြန္နဲ႔ ရိုက္ေတာ့ နာတာေပါ့လို႔။
ရာသီဥတုကလည္း သည္ႏွစ္မွ ပူရန္ေကာ...
ေဟး... ေရေသာက္ရျပီ။ ခုမွပဲ အေမာေျပေတာ့တယ္။ သားက ေရငတ္ေနတာဗ်။
မုန္လာဥေကၽြးရင္လည္း မျငင္းပါဘူးဗ်ာ။ စားလိုက္တာပါပဲ။

ေပါင္ေလာင္ရွင္ကႆပမေထရ္ေလာ၊ တတိယသာဝက ကႆပမေထရ္ေလာ?

ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူအတြင္းမွာ ရိွတဲ့ အေလာင္းေတာ္ႏွင့္ ပတ္သတ္ျပီး မည္သည့္မေထရ္ျဖစ္ေၾကာင္း အျငင္းပြားဖြယ္ရာေတြ အစဥ္အဆက္ ရိွခဲ့ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က တတိယသာဝက ကႆပမေထရ္ျမတ္ဟု လက္ခံထားၾကျပီး အခ်ိဳ႕က ေပါင္ေလာင္ရွင္ ကႆပမေထရ္ျမတ္ဟု အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္တကြ ေထာက္ျပထားတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ လူသိနည္းေနေသးတဲ့ ေပါင္ေလာင္ရွင္ကႆပရဲ႕ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါမယ္။

ေအဒီ ၁၁၆၉ခုမွာ ကူနီေနဝင္ရြာကို ပေလာင္ရွမ္းမ်ား ဝင္စီးၾကတယ္။ ကူနီေနဝင္ရြာဆိုတာ ယခုအေခၚ ပခုကၠဴနယ္အတြင္းမွာရိွတာ။ ဓားျပတိုက္ျပီးေနာက္ ရြာသူရြာသားေတြပါ ဖမ္းသြားၾကတယ္။ အဖမ္းခံရသူေတြထဲမွာ ကႆပမေထရ္ရဲ႕ မိဘမ်ားျဖစ္လာမယ့္ လင္မယားလည္း ပါသြားၾကတယ္။ မိန္းမျဖစ္သူမွာ ကိုယ္ဝန္အရင့္အမာၾကီးနဲ႔မို႔ ဓားျပမ်ားက ေတာစပ္မွာ ပစ္ထားခဲ့လိုက္တယ္။ အမ်ိဳးသားျဖစ္တဲ့သူက လမ္းမွာ ထြက္ေျပးတာ လြတ္ေျမာက္သြားတယ္။ ရြာျပန္ေရာက္လို႔ အမ်ိဳးသမီးကို လိုက္ရွာေတာ့ ရြာစပ္မွာ ေသဆံုးေနလ်က္သား ျပန္ေတြ႕တယ္။ မိခင္ရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲမွာေတာ့ ေမြးကာစသားငယ္ေလးတစ္ဦး ရိွေနတယ္။

ဖခင္ျဖစ္သူက သားငယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ထားျပီး ငေပါင္ေလာင္သင္လို႔ နာမည္ေပးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာ အပ္ႏွံျပီး ကိုရင္ဝတ္ေစတယ္။ ဘြဲ႕ေတာ္က ကႆပ တြင္တယ္။ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ ေက်ာက္ရစ္အရပ္မွာ သီတင္းသံုးတယ္လို႔ ဆိုထားတယ္။

က်မ္းဂန္တတ္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္ျပီး စ်ာဥ္အဘိဥာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုတဲ့ ရဟႏၱာတစ္ပါးရယ္လို႔ ပုဂံေခတ္တုန္းက ေက်ာ္ၾကားပါတယ္။ သက္ေတာ္ ၁၀၀ေက်ာ္ ေအဒီ ၁၁၇၂ႏွင့္ ၁၁၇၈အၾကားမွာ မံုရြာျမိဳ႕အေနာက္ေျမာက္ဘက္ရိွ ပံုေတာင္၊ ပံုညာေတာင္ႏွင့္ မဟူရာေတာင္တို႔ ဆံုရာအရပ္မွာ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္မူသည္။

ရွင္သူငယ္ထြက္ေပါက္တဲ့... လက္ရန္းအစြန္းဆံုးထိသြားျပီး ကိုယ္ကိုကိုင္းျပီး ၾကည့္ကာမွ ျမင္ရမွာ။ ပံုထဲမွာေတာ့ အထက္ေရစျပစ္နဲ႔ အမိႈက္ေတြပဲ ျမင္ရမွာပါ။
အေလာင္းေတာ္ကႆပမေထရ္ ကို ရည္မွန္းျပီး ထုလုပ္ထားတဲ့ ရုပ္ပြားေတာ္စံရာ စံေက်ာင္းေတာ္
စံေက်ာင္းေတာ္အတြင္းရိွ အေလာင္းေတာ္ကႆပမေထရ္အား ရည္မွန္းျပီး ထုလုပ္ထားေသာ ရုပ္ပြားေတာ္
စံေက်ာင္းေတာ္ ဘယ္ဘက္ရိွ ေၾကးစည္ေဆာင္
ေၾကးစည္ေဆာင္ကေန အထက္ကို ဆက္ျပီးတက္သြားရင္ ေတြ႕ရမယ့္ သစၥာေရတြင္း
ေတာင္ထိပ္ေပၚက လြမ္းေစတီ
လြမ္းေစတီမွာ ဝတ္ျဖည့္ျပီးေတာ့ စံေက်ာင္းေတာ္ထိျပန္ဆင္းခဲ့ပါ။ ထိုမွတဆင့္ ညာဘက္ျခမ္းရိွ ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲ ဆင္းရပါေတာ့မယ္။
အေလာင္းေတာ္ကႆပရုပ္ကလပ္ ရိွရာ ေခ်ာက္ထဲသို႔ ဆင္းေနၾကသည့္ ဘုရားဖူးမ်ား
ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူေရွ႕မွာ ကန္႔လန္႔ရိွေနတဲ့ သစ္လံုးၾကီး။ အရင္က ဖယ္ဖူးတယ္တဲ့။ သည္ႏွစ္မွာ ဖယ္လိုက္ရင္ ေနာက္ႏွစ္ဘုရားဖူးရာသီ ျပန္သြားၾကည့္ရင္ သစ္လံုးက ျပန္ေရာက္ေနေရာတဲ့။
ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူေရွ႕နားက ေက်ာက္စက္ေရေတြ တစက္စက္ က်ေနတဲ့ ေက်ာက္စက္ပန္းဆြဲမ်ား
ေက်ာက္လိႈဏ္ဂူေဘးကေန စီးသြားတဲ့ စမ္းေခ်ာင္းေလး
ေရႊသဃၤန္းကပ္ထားတဲ့ေနရာက ပထမေက်ာက္တံခါးခ်ပ္ေနရာပါတဲ့။

Ref: အမ်ိဳးသားပညာဝန္ဦးဖိုးက်ား ေရးသားေသာ “အေလာင္းေတာ္ကႆပ”၊ ဦးကံဝင္း ေရးသားေသာ “အေလာင္းေတာ္ကႆပ ေက်ာက္ဂူတံခါးဝမွ ထူးျခားကြန္႔ျမဴးေရာင္ျခည္ေတာ္ထူးႏွင့္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္ရပ္ဆန္းမ်ား”၊ ၾကည္ဦး ေရးသားေသာ “အေလာင္းေတာ္ကႆပေတာလား”

မွတ္ခ်က္။ ။ ပို႔စ္အား လြတ္လပ္စြာ ရွယ္ႏိုင္ပါေသာ္လည္း ေပ့ခ်္မ်ားမွ ပံုအားလည္းေကာင္၊ စာအားလည္းေကာင္း၊ ပံုႏွင့္စာအားလည္းေကာင္း ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းမ်ိဳး လံုးဝ မျပဳလုပ္ၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။

Chan Myae Ei

#travellerchan

Copyright © 2019 Traveller Chan. All Rights Reserved.