Local Trip

Fill your life with adventures.

Trekking in Mindat

? ကဗ်ာဆန္တဲ့ ခ်င္းတို့ေျမ ေတာင္ဇလပ္ပန္း ဖူးပြင့္ေဝ တိမ္ေတြေပၚက ထင္းရႉးေတာအုပ္မ်ား ?

? ရဲေသြးနီေတာင္ဇလပ္ပန္း ခိုင္မာတဲ့ကတိသစၥာ ကဗ်ာဆန္တဲ့ေအာက္ခ်င္းငွက္ေမာင္နွံ ?

ဦးဆလိုင္းေဂလိန္းေမာင္း (မင္းတပ္) သီကံုးထားျပီး ေတးသံရွင္ မဆုန္သင္းပါရ္ သီဆိုထားတဲ့ ကဗ်ာဆန္တဲ့ခ်င္းတို့ေျမ သီခ်င္းစာသားေလးကို ညီးျပီး ခ်င္းျပည္နယ္မွာ Trekking ေလွ်ာက္ရတဲ့ ခံစားခ်က္က ျငိမ့္ေညာင္းသာယာလြန္းပါတယ္။ Trekking လမ္းတေလွ်ာက္ ျကံုေတြ့ခဲ့ရတာေတြကို မွ်ေဝေပးမယ္ေနာ္။

ရန္ကုန္ကေန ဘယ္လိုသြားမလဲ

သည္တစ္ေခါက္ခရီးက ခ်မ္းတို့ကိုယ့္ဘာသာ စီစဉ္ျကတာမ်ိုး မဟုတ္ဘဲ The Backyard Travels & Tours ကေနျပီး package ဝယ္ျပီး သြားခဲ့ျကတာပါ။ ကန္ပက္လက္တစ္ရက္၊ ေခၚနူးစုမ္ေတာင္တစ္ရက္၊ မင္းတပ္ျမို့က ေက်းရြာတေလွ်ာက္ Trekking တစ္ရက္ ေပါင္းသံုးရက္ လည္ပတ္တဲ့ package ကို ယူခဲ့ပါတယ္။ လမ္းေျကာင္းကေတာ့ ရန္ကုန္ကေန ပုဂံကို ကိုယ့္အစီအစဉ္နဲ့ကိုယ္ သြားရပါတယ္။ Tours က ပုဂံမွာ လာျကိုေပးတဲ့အတြက္ သြားေရးလာေရး မည္သည့္အခက္အခဲမွ မရွိခဲ့ပါဘူး။ အျပန္မွာလည္း ပုဂံထိ လိုက္ပို့ေပးပါတယ္။

နိဒါန္း

ကန္လက္လက္နဲ့ ေခၚနူးစုမ္ကေတာ့ Blogger အေတာ္မ်ားမ်ား ေရးျပီးသားမို့လို့ မင္းတပ္ျမို့မွာ Trekking ေလွ်ာက္ခဲ့ျကတာကိုပဲ ေရးေပးေတာ့မယ္ေနာ္။ မင္းတပ္ျမို့မွာ ဆိုေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ျမို့ေပၚမွာ Trekking ေလွ်ာက္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ မင္းတပ္ျမို့အပိုင္းမွာ ပါဝင္ျပီး လူသူသိပ္မေရာက္ျကေသးဘဲ အရိုင္းဆန္ဆန္လွပေနေသးတဲ့ ခ်င္းရြာေလးေတြမွာ Trekking ေလွ်ာက္ခဲ့တာပါ။ ရြာေတြ၊ ေခ်ာင္းေတြ၊ ေတာေတာင္ေတြ အစံုကို Trekking တစ္ေျကာင္းတည္းနဲ့ ျဖတ္သန္းရေတာ့တာပါပဲ။ ေတာေတာင္ေတြရဲ့အလွ၊ ျကမ္းတမ္းတဲ့ရြာခံေတြရဲ့ဘဝ၊ အနိမ့္အျမင့္အေကြ့အေကာက္လမ္းေျကာင္း၊ ဗဟုသုတမ်ားစြာနဲ့အေတြ့အျကံုေကာင္း ဒါေတြအားလံုး ခံစားခ်င္တယ္ဆိုရင္ သည္ခရီးကို တစ္ခါေလာက္ေတာ့ သြားျကည့္သင့္ပါတယ္။

ေအးစခန္း

ခ်မ္းတို့ ေခၚနူးစုမ္ေတာင္ကဆင္းေတာ့ ေအးစခန္းမွာ ညအိပ္ျကပါတယ္။ ေအးစခန္းဆိုတာ မင္းတပ္ျမို့ကေန ၁၅မိုင္အကြာမွာရွိတဲ့ ေတာင္ေစာင္းတစ္ခုေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဘိုတဲျကီးပါ။ သြပ္မိုးပ်ဉ္ကာဘိုတဲျကီးျဖစ္ျပီး သံုးထပ္သားေတြနဲ့ကန့္ျပီး အခန္းဖြဲ့ထားပါတယ္။ အမ်ားသံုး ဘိုထိုင္အိမ္သာ၊ ျမန္မာထိုင္အိမ္သာေတြ ရွိလို့ အေပါ့အေလးအတြက္ အဆင္ေျပတယ္။ ေရခ်ိုးခန္းေဆာက္ထားေပမယ့္ တအားေအးလို့ မခ်ိုးနိုင္ျကပါဘူး။ မ်က္နွာသစ္ဖို့အတြက္ေတာ့ ေရေနြးေတာင္းလို့ ရပါတယ္။ ျကယ္ေပါင္းမ်ားစြာကို အနီးကပ္ေတြ့ခဲ့ရတဲ့ ထိုညေလးက သိပ္ကိုလွပခဲ့ပါတယ္။ဒုတိယကမၻာစစ္မတိုင္မီတုန္းက အဂၤႅိပ္လူမ်ိုး F.Kingdone Ward ဆိုသူက သည္ေနရာမွာ ဘိုတဲတစ္လံုးေဆာက္ျပီး နွစ္အတန္ျကာ ေနထိုင္သြားခဲ့ပါတယ္။ သူက နတ္မေတာင္တေျကာ (ေခၚနူးစုမ္) မွာရွိတဲ့ ေတာင္ဇလပ္ပင္မ်ား၊ သစ္ခြပင္မ်ား အေျကာင္းကို သုေတသန ျပုခဲ့သူပါ။ လက္ရွိမွာ ေခၚနူးစုမ္ေတာင္သို့ သြားေရာက္လည္ပတ္သူတို့ရဲ့ ခရီးတေထာက္ကြန္းခိုစရာ စခန္းသာ ျဖစ္လို့ေနပါျပီ။

ရွိန္းရြာသို့

ရွိန္းရြာက ခ်မ္းတို့ ယေန့ေလွ်ာက္ရမယ့္ Trekking လမ္းေျကာင္းရဲ့အစ ရြာေလးျဖစ္ပါတယ္။ လွမ္းတာမို့လို့ ေအးစခန္းကေန ရွိန္းရြာကို ကားနဲ့သြားခဲ့ပါတယ္။ ရွိန္းရြာေရာက္ေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္အေနအထားကို စူးစမ္းျကည့္တဲ့အခါ အခိုင္အခံ့ေဆာက္ထားတဲ့ အိမ္ေကာင္းအိမ္ခန့္ သိပ္မေတြ့ရပါဘူး။ အခ်ို့တဲအိမ္ေတြဆိုရင္ အိမ္ထရံမွာ ေလလံုေအာင္ဆိုျပီး တာလပတ္စေတြ၊ ပီနံအိတ္ခြံေတြနဲ့ ကာရံထားတာကို ျမင္ခဲ့ရတယ္။ ေျမျပန့္ေက်းလက္ေတြလိုပဲ ခ်င္းရြာေတြမွာလည္း တနိုင္တပိုင္ ျကက္ေတြေမြးျကပါတယ္။ ေနာက္ထပ္သတိထားမိတာကေတာ့ အေမြးဖြားဖြားေလးေတြနဲ့ သိပ္ခ်စ္ဖို့ေကာင္းတဲ့ ခ်င္းေခြးေလးေတြပါ။ခ်မ္းတို့ ရည္ရြယ္ထားတဲ့လမ္းေျကာင္းက မိန္းေဟာင္း၊ ျကားဒို၊ မင္းျခစ္၊ လုပ္ပဲဆိုတဲ့ ရြာေလးရြာကို ျဖတ္သန္းျပီး မင္းတပ္ျမို့သို့သြားမယ့္ ကားလမ္းမေပၚကို ေနမဝင္မီ အေရာက္သြားဖို့ပါ။

စိုက္ပ်ိုးေရး

ေတာင္ေစာင္းမ်ားတြင္ တနိုင္တပိုင္ စိုက္ပ်ိုးထားသည့္ လက္ဖက္၊ ေျပာင္း၊ ငွက္ေပ်ာနွင့္ ပဲခင္းအနည္းအက်ဉ္းကို ေတြ့ခဲ့ပါတယ္။ ရာသီဥတုမွာ ေအးစက္ျကမ္းတမ္းလွသျဖင့္ စိုက္ပ်ိုးေရးလုပ္ငန္းကို စီးပြားျဖစ္လုပ္ကိုင္နိုင္ရန္ သဘာဝတရားျကီးက ဤေဒသအား မ်က္နွာသာ မေပးထားေခ်။

ေနထိုင္မႈပံုစံ

မိန္းေဟာင္းရြာသို့ သြားရာလမ္းရွိ ေတာင္ေစာင္းတြင္ အျဖစ္ေဆာက္ထားသည့္ ေျခတံရွည္တဲအိမ္တစ္လံုး၏ အိမ္ေရွ့ကြပ္ပ်စ္ေဘးရွိ ေျမျကီးေပၚတြင္ ပိန္ပိန္ပါးပါး အဘိုးအိုတစ္ဦးသည္ ေျခဗလာျဖင့္ ေန့လည္စာခ်က္ျပုတ္ရန္အတြက္ ေမာင္းေထာင္းလို့ေနသည္။ အဘိုးအိုသည္ ေပါင္လယ္ေလာက္ထိဖံုးသည့္ ခပ္နြမ္းနြမ္း အေနြးထည္ျကီးတစ္ထည္ကိုသာ အေအးဒဏ္ခံနိုင္ေအာင္ ဝတ္ဆင္ထားသည္။ တစ္ခါတရံ သူ၏ဦးေခါင္းေပၚသို့ ျဖာက်ေနေသာ ေနေရာင္ျခည္ေျကာင့္ မ်က္စိစူးဟန္ျဖင့္ လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ ကာေနတတ္သည္။ ေနေရာင္ျခည္၏ အလင္းစူးပံုကတစ္မ်ိုး၊ ရာသီဥတု၏ ေျခာက္ကပ္ေအးစိမ့္ပံုက တစ္ဘာသာျဖစ္ကာ ကေမာက္ကမနိုင္လွသည္။ ထိုအရာသည္ အဘိုးအိုအတြက္ နိစၥဓူဝ ျပုလုပ္ေနက်ကိစၥ ျဖစ္ဟန္တူေသာ္လည္း ယခုမွသာ ျမင္ဖူးေသာ မိမိအဖို့မူ ေလးလံေသာခံစားခ်က္ တစ္မ်ိုးတမည္ကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။

ရြာစဉ္ေတြနွင့္ နီးကပ္လာသည္နွင့္အမွ် အိမ္ေျခမ်ား၏ ပံုပန္းသ႑ဍာန္လည္း ကြဲျပားလာသည္။ အစိမ္း၊ အျပာ၊ အနီ စသည့္ အိမ္သုတ္ေဆးမ်ားျဖင့္ ျခယ္သထားသည့္ သြပ္မိုး၊ ပ်ဉ္ကာ ေျခတံရွည္အိမ္ျကီးမ်ား ပိုမ်ားလာသည္။ အိမ္ေအာက္တြင္ ထင္းမ်ာကို လံုေလာက္စြာ သိုေလွာင္ထားျကသည္။ အခ်ို့အိမ္မ်ားတြင္ ဆိုလာမီးစနစ္ပင္ တပ္ဆင္ထားျကေသးသည္။ အိမ္မ်ား၏ေရွ့တြင္ ကြပ္ပ်စ္က်ယ္ျကီးမ်ား ထည့္ေဆာက္ျကသည္မွာ ေနပူစာလံႈရန္သက္သက္ မဟုတ္ေပ။ စပ္၊ ပဲ၊ ေျပာင္းတို့အား အေျခာက္လွမ္းရန္လည္း ျဖစ္သည္။ အဓိကစားကုန္ျဖစ္သည့္ စပ္၊ ပဲ၊ ေျပာင္းမ်ားအား သိုေလွာင္ရန္အတြက္ အိမ္အနီးတြင္ ေျခတံရွည္က်ီကိုပါ ေဆာက္တတ္ျကသည္။ က်ီေဆာက္ရာတြင္ ေအာက္ေျခတိုင္မ်ားထိပ္တြင္ ျကြက္အနၱရာယ္ကို ေျခာက္လွန့္ရန္အတြက္ သံပံုးမ်ား ထည့္ေဆာက္ရသည္။

နတ္စင္တိုင္မ်ားနွင့္ ေက်ာက္ဖ်ာခ်ပ္မ်ား

ေနာက္ထပ္ထူးျခားသည္မွာ ေျမျပင္တြင္ စိုက္ထူထားသည့္ အဂၤလိပ္အကၡရာ Y ပံုစံ သစ္သားနတ္စင္တိုင္မ်ားႏွင့္ ေက်ာက္ဖ်ာခ်ပ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ေရွးတုန္းက ေဒသခံခ်င္းတိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ နတ္ဆရာအား ပင့္ဖိတ္ကာ ရိုးရာနတ္ပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပေလ့ ရိွသည္။ ပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပရန္အတြက္ ဦးစြာ ႏြားေနာက္မ်ားအား ဝယ္ယူျပီး ေမြးထားရသည္။ တတ္ႏိုင္လ်င္ တတ္ႏိုင္သလို အေကာင္ေရမ်ားမ်ား သံုးၾကသည္။ ၾကက္၊ ဝက္မ်ားကိုလည္း အရံအေနျဖင့္ ထည့္သြင္းပူေဇာ္ၾကသည္လည္း ရိွသည္။

ပူေဇာ္ပြဲ မတိုင္ခင္ မဂြီးလံု(ေခ်ာင္း) မွေနျပီး ေက်ာက္တိုင္ႏွင့္ ေက်ာက္ခ်ပ္မ်ားကို ပူေဇာ္ပြဲက်င္းပမည့္ေနရာဆီသို႔ သယ္ေဆာင္လာရသည္။ ေက်ာက္တိုင္မ်ားကို ေျမမွာစိုက္ျပီး အေပၚမွ ေက်ာက္ဖ်ာခ်ပ္ျဖင့္ မိုးရသည္။ ျပီးလ်င္ အနက္ေရာင္ေဆးျဖင့္ ပံုျခယ္ထားသည့္ သစ္သားတိုင္ကို စိုက္ထူသည္။ နတ္ဆရာမွ ႏြားေနာက္၊ ၾကက္၊ ဝက္တို႔ကို စီရင္ျပီး ရိုးရာနတ္ကို ပူေဇာ္ေပးသည္။ ပူေဇာ္ပြဲ ျပီးေသာအခါ ရြာသားမ်ားႏွင့္ ဖိတ္ထားသည့္ အျခားရြာမွရြာသားမ်ားအား ေကၽြးေမြးအလွဴျပဳၾကသည္။ ရိုးရာပြဲေပးေသာသူ တစ္ေန႔ ေသဆံုးေသာအခါ အရိုးျပာအား သူပူေဇာ္ပြဲေပးခဲ့သည့္ ေက်ာက္ဖ်ာေအာက္တြင္ ျမႈပ္ႏွံေပးရသည့္ အစဥ္အလာရိွသည္။

ကိုလိုနီေခတ္ႏွင့္ ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ေဒသခံအမ်ားစုသည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းသြားၾကျပီ ျဖစ္သျဖင့္ တိရိစၦာန္တို႔၏ အသက္ျဖင့္ နတ္ပူေဇာ္ျခင္းဓေလ့မွာ ရွားပါးသြားျပီျဖစ္သည္။

ပါးရဲထိုးျခင္းဓေလ့

ၾကားဒိုရြာ၏ ရြာလယ္လမ္းမအတိုင္း ဝင္လာခဲ့ၾကရာ မ်က္ႏွာႏွင့္လည္ပင္းတြင္ ပါးရဲထိုးထားေသာ သက္လတ္ပိုင္း အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႕ကို သတိထားမိသည္။ မ်က္ႏွာတြင္ ပါးရဲထိုးရသည္မွာ လြယ္လင့္တကူ လုပ္ႏိုင္ေသာကိစၥရပ္ေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ ထံုေဆးမေပးထားေသာ မ်က္ႏွာႏုႏုေပၚတြင္ ဆူးေခ်ာင္းၾကီးမ်ားပါေသာ သစ္ကိုင္းမွ ဆူးထိပ္ျဖင့္ ေဆးကိုတို႔ကာ ဆြဲျခစ္ပံုေဖာ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ေဆးေဖာ္ရန္ ၾကပ္ခိုး၊ ပဲရြက္၊ မီးေသြးခဲ တို႔ကို ေရာေထာင္းကာ ပန္းကန္ေလးထဲ ညစ္ထည့္ရသည္။ ပါးရဲထိုးေပးမည့္ အမ်ိဳးသမီးၾကီးက တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ျပီး သူ၏ေပါင္ေပၚတြင္ အမ်ိဳးသမီးကို အိပ္ေစကာ အနီးအပါးမွ အမ်ိဳးသမီး ငါးေယာက္ေလာက္က အထိုးခံမည့္အမ်ိဳးသမီးကို ဝိုင္းခ်ဳပ္ေပးထားရသည္။ ပါးရဲအထိုးခံရင္း ေသတဲ့သူလည္းရိွသည္။ ပိုးဝင္လို႔မဟုတ္ဘဲ နာၾကင္လြန္းလို႔ဟု ဆိုၾကသည္။

မုဆိုးအိမ္

လုပ္ပဲရြာတြင္ ေနာက္ထပ္ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့သည့္အိမ္မွာ မုဆိုးအိမ္ ျဖစ္သည္။ အိမ္ေရွ႕မ်က္ႏွာစာတြင္ ကၽြဲ၊ ႏြားေနာက္၊ ဂ်ီ၊ ဆတ္တို႔၏ ဦးေခါင္းခြံမ်ားကို ခ်ိတ္ဆြဲကာ အလွဆင္ထားသည္။ ထိုသတၱဝါေလးမ်ားသည္ မုဆိုး၏ အမဲလိုက္ျခင္းကို ခံခဲ့ရေသာ သားေကာင္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။

မုဆိုးတစ္ဦးသည္ အမဲလိုက္သည့္အခါ အဆိပ္လူးျမားေသာ္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ေသနတ္ေသာ္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳၾကသည္။ လုပ္ေသနတ္မွာ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ရသည္။ သက္တမ္းရင့္၍ အစြမ္းထက္ေသာ မုဆိုးမ်ားသည္ သူတို႔၏ ဇနီးမယားအား ဂ်ီေကာင္၏ စြယ္သြားတစ္ရာျဖင့္ သီကံုးထားေသာ လည္ဆြဲၾကိဳးကို လက္ေဆာင္ေပးတတ္ၾကသည္။ ရြာထဲတြင္ ဂ်ီအစြယ္တစ္ရာလည္ဆြဲကို ပိုင္ဆုိင္ထားေသာ မုဆိုးဇနီးသည္ အျခားသူမ်ားထက္ သာ၍မ်က္ႏွာပန္းပြင့္သည္။

ကလဲ့စားေခ်ျခင္းဓေလ့

ခ်င္းတိုင္းရင္းသားတို႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ေယာက္ ခိုက္ရန္ျဖစ္စရာ ေပၚလ်င္ ေကြ႕ဝွက္ၾကံစည္ျခင္းမရိွေပ။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခ်ိန္းကာ မ်က္ႏွာခ်င္ဆိုင္ျပီး ဓားဓားခ်င္း၊ ျမားျမားခ်င္း ယွဥ္ျပိဳင္ခ်ၾကသည္။ ကလဲ့စားေခ်သည့္အခါ သံုးသည့္ျမားမွာ အမဲလိုက္သည့္အခါသံုးသည့္ျမားႏွင့္ေတာ့ မတူေပ။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ သူတို႔၏ ကလဲ့စားေခ်ျခင္း အေလ်ာ္အစားမွာ ၾကီးမားလွသည္။

ရြာေလးရြာႏွင့္ ပညာေရး

Trekking ခရီးစဥ္တြင္ ေနာက္ဆံုးျဖတ္သန္းရသည့္ရြာမွာ လုပ္ပဲရြာျဖစ္သည္။ လုပ္ပဲရြာတြင္ ေန႔လည္စာ စားေသာက္ျပီးေနာက္ ပတ္ဝန္းက်င္သို႔ ေခတၱတျဖဳတ္ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့သည္။ အေရွ႕မွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည့္ ရြာစဥ္တေလွ်ာက္ စာသင္ေက်ာင္းရယ္ဟု တစ္ေဆာင္တေလမွ်ပင္ မေတြ႕ခဲ့ရေပ။

ၾကားဒိုရြာတြင္ ခရစ္ယာန္ဘုရားရိွခိုးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းေတာ့ ေတြ႕လိုက္သည္။ စာသင္ေက်ာင္းကိုမူ လုပ္ပဲရြာေရာက္မွပဲ ေတြ႕ေတာ့သည္။ ထိုေက်ာင္းသည္ အေျခခံမူလတန္းေက်ာင္းမွ်သာ ျဖစ္ျပီး ဂ်ပန္အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုမွ လာေရာက္ လွဴဒါန္းသြားျခင္းျဖစ္သည္။ သယံဇာတ မၾကြယ္ဝေသာ ထိုေဒသကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ စိတ္ဝင္စားပံု မရေပ။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး အစစအရာရာ ေနာက္ေကာက္က်လွသည္။

မဖြံ႕ျဖိဳးေသးေသာ ေဒသတစ္ခုမွ ေက်းရြာမ်ားကို အနီးကပ္ ေလ့လာရသည္မွာ ၾကည္ႏူးဖြယ္လည္းေကာင္းသလို ရင္ေမာဖြယ္လည္းေကာင္းသည္။ ရြာသူရြာသား တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေနထိုင္မေကာင္းလ်င္ အဘယ္သို႔သြားျပီး ေဆးကုၾကမည္နည္း။ အေျခခံေက်ာင္းျပီးလ်င္ အလယ္တန္းပညာေရးကို ဘယ္အထိ ပင္ပင္ပန္းပန္း သြားသင္ၾကမည္နည္း။ အဝတ္အထည္ဖိနပ္တို႔ကို ဝယ္ယူဖို႔ မည္သို႔စီးပြားရွာၾကမည္နည္း။ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္ေသာ္ အစားအေသာက္အတြက္ မည္သို႔ၾကံၾကမည္နည္း… စသည္ျဖင့္ ေတြးပူမိသည္။ မိမိမွာသာ ဟိုေတြးသည္ေတြး ပူေနေသာ္လည္း ေဒသခံတို႔မွာ ရိုးသားျခင္း၊ ေရာင့္ရဲျခင္း၊ အလိုနည္းျခင္း၊ လံု႔လထၾကြျခင္း တို႔ျဖင့္ သူ႔အရပ္ႏွင့္သူ႔ဇာတ္လိုက္ေအာင္ ေနထိုင္ၾကရင္း အပူအပင္မဲ့စြာ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျပံဳးရယ္ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။

ရိုးသားေသာ တိုင္းရင္းသားတို႔ ေနထိုင္ရာ တိမ္ေတြေပၚမွ ခ်င္းျပည္နယ္ၾကီး တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ အထိအခိုက္အနည္းဆံုးႏွင့္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္လာဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရင္း ေတာ္ေသးျပီ။

Ref: အခ်က္အလက္မ်ားကို တိုးဂိုက္ကိုေအာင္ထန္းႏွင့္ မင္းတပ္ျမိဳ႕မွ ခ်င္းရိုးရာျပတိုက္မွဴး တို႔၏ ေျပာျပခ်က္မ်ားအား ကိုးကားထားသည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ပို႔စ္အား ရွယ္မည္ဆိုပါက လြတ္လပ္စြာ ရွယ္ႏိုင္ပါေသာ္လည္း ေပ့ခ်္မ်ားမွ ပံုကိုလည္းေကာင္း၊ စာကိုလည္းေကာင္း၊ ပံုႏွင့္စာအားလည္းေကာင္း ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းမ်ိဳးကို လံုးဝ မျပဳလုပ္ၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။

Chan Myae Ei - #travellerchan

#chin #southernchin #adventure #travel #travelblog

Copyright © 2020 Traveller Chan. All Rights Reserved.